niedziela, 29 października 2017

na rysunku

Wieńce pod murłaty, i wyjście na balkon już zalane. Przez większość deszczowych dni robota na budowie stała. W końcu udało się zrobić szalunek pod nadproża nad oknami, kumpel zapowiedział że przyjedzie pomóc przy zalewaniu. pytanie dotyczące stropu - czy dawałeś ten HEB 200 który jest w projekcie? Do czego on służy? A czy te 4 słupy parteru zalewa się razem ze stropem czy to można zrobić wcześniej osobno? Widzę na zdjęciach, że przy słupach na parterze w miejscu gdzie ma być szafa zabudowana nie murowałeś z cegły pełnej tylko z porotermu, czy tak jest ok?a słupy lałem razem ze stropem, ale można je wcześniej zalać, tyle że jeżeli z pompy to dochodzą dodatkowe koszty transportu małej ilości betonu, a z betoniarki to kupa roboty, wiem bo prawie skończyłem zalewanie wieńców z betoniarki. Typowego heb-a nie dałem miałem dostęp do dwuteownika 200 na 150 za parę groszy, ale jak bym zrobił belkę z 16' jak jest z drugiej strony to byłoby podobno dużo mocniejsze ( tak twierdzą fachowcy których przy każdej okazji podpytuje jak to wszystko robić) Taki heb w mojej okolicy to wydatek 1300 zł.Ścianka pomiędzy sypialnią a całą resztą już prawie skończona, nadproże w sypialni zalane, w międzyczasie zaczęliśmy tworzyć taras. W sobotę przyjedzie więźba, i zaczynamy walkę z dachem, chyba jedyny z nielicznych będę próbować zrobić ją sam (no z małą pomocą kilku silnych osób i wujka fachowca) No domyślam się, że przy słupach to się napracujemy, bo pan od stropu tego nie ma w zakresie za który płacimy. Trzeba będzie betoniarką. Już trochę nakręciliśmy, a teraz to będzie można jeden słup na dzień zrobić, więc damy radę. Nie bardzo rozumiem na co zamieniłeś ten HEB? Przecież on też się nazywa dwuteownik, tak? A jak dokładniej miałaby wyglądać ta belka, którą by można zastąpić HEB? Jakie ona ma oznaczenie na rysunku w projekcie (może tak mi będzie łatwiej ją zlokalizować). U nas też taki HEB wcale nie tani, koło 1000zł - nie uśmiecha mi się to. Szkoda, że nie wpadliśmy na to na początku adaptacji, teraz to już za późno na takie zmiany. chyba niestety nas czeka ten HEB, orientowałam sie i kosztuje ok 1200zł. Jeszcze tylko jutro na złomowisko pojedziemy, może tam sie jakiś dobry używany uchował. A ile wam wyszło stali na całość? A betonu? A desek na szalunki? Bo ja na razie jestem w lesie z obliczeniami. Stali na strop wyszło ponad. 1 tonę tyle że dawałem 12 i 10 a nie jak w projekcie 6 i 8. Desek na szalunki ok. 4 m3. Z tymi warstwami cegły to się tak nie stresuj. Widziałem wiele budów gdzie nie były dawane cegły i nic nie kruszeje i pęka. Właśnie teraz będę się przymierzał do ukośnego wieńca A teraz wieści z budowy Cheberka Drzewo przyjechało które od razu wrzuciliśmy na strop, trochę ten pomysł nie był udany bo ciężko było się obrócić z krokwiami. Murłaty położone i już zaczyna fajnie to wyglądać. W między czasie robimy taras. Początek więźby na dachu Romek Tomek i … Marek którym już chcę bardzo podziękować. Na razie tylko tyle w 3 godziny z przerwami. Muszę przygotować rusztowanie na reszcie domu i ponownie poprosić ekipę o pomoc. Kurcze, a dziś zobaczyłam na budowie, że murarz udrażnianie zatkanej kanalizacji nie zrobił w jednym miejscu 2 warstw z cegły pełnej jak miało być w projekcie. A tak niby wielce wczoraj opowiadał, że jasne, jasne, wiadomo, że tak ma być. Wiem że powinno się z cegły przemurować, ale podobno pustak bez problemu wytrzyma A tu z 12 na 13 czerwca, ukradli mi betoniarkę z placu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz