niedziela, 29 października 2017

wizualnie

To jak to jest z tym wieńcem ukośnym? Ma być czy nie ma być? Bo jakoś trudno mi to sobie wyobrazić, tym bardziej, że sami z mężem to musimy zrobić. Można to jakoś obejść? Nasza kierbud powiedziała, że nie zgadza się, żeby wieńca NIE BYŁO naokoło budynku, ze względu na ewentualne szkody górnicze (mieszkam na śląsku). Jak go zrobić inaczej przy tym oknie sypialnianym nad garażem? Dajcie jakieś zdjęcia. gregor, pochwal się swoim chaberkiem. Gdzie dokładnie zbudowałeś? jeśli chodzi o wieniec ukośny to u mnie go nie ma, zrobiłem wieńce poziome na ścianie działowej w sypialni i w pokojach, ale u mnie akurat ani szkód górniczych nie ma ani silnych wiatrów. Wieniec pod murłatę oczywiście musi być, aczkolwiek nie wjeżdżałem nim w ściany szczytowe. Jeśli kierownik budowy nie zgadza się aby zlikwidować wieniec ukośny to po prostu trzeba go zrobić. Koszt nie powinien być duży-ot trochę 12 żebrowanej i betonu. Do stropu dawałem tylko fi12 żebrowaną - lepiej jest wykorzystać w pełni drut jeśli jest jednego rodzaju niż bawić się z kilkoma grubościami. Przy moim stropie wyszło mnie to ok 300zł drożej a problemu było mniej no i strop mocniejszy przez to, chociaż tam gdzie przewidywali fi 10 i tak było aż nadto wytrzymałe. Nad drzwiami balkonowymi w sypialni mam dwa słupy poziome zwieńczone od góry nadprożem po całym ich rozstawie (na tym opierają się płatwie dolne). Ogólnie zrezygnowałem również ze słupków drewnianych wychodzących ze stropu do więźby - wychodziły akurat w miejscu montażu drzwi do pokoi więc na 100% byłyby zarysowania podczas późniejszego użytkowania. Zamiast tych słupków jest omawiany wcześniej wieniec poziomy na ścienie grubości 20cm. Jeśli chodzi o zmiany to dom ma 14.2m długości - do garaży dodałem 1m, do wiatrołapu 0.4m, do kuchni 0.9m, oryginalnie byłoby tam strasznie ciasno. Rozmiary okien pozmieniałem tak, że w kuchmi mam 150x150, w salonie drzwi 180x230, okna w jadalni 120x150, salon 150x150. Okna dachowe 118x78, oprócz garderoby - tam będzie 98x78. Schody też zmieniłem i bardzo z tego jestem zadowolony, nie są takie strome. Zamiast 4 zbiegów mam 3 - bardzo wygodnie sie po nich chodzi, ilość i wysokość stopnie nie uległa zmianie. Komin również zmieniony-1 kanał spalinowy i 3 wentylacyjne, wyszło idealnie, tzn komin jest jednej szerokości i wcale nie jest duży. Przesunęliśmy fialry przed domem aby mieściło się pomiędzy nimi okno z łazienki i drzwi. Okno w spiżarni zlikwidowaliśmy. Brama garażowa powiększona z 2.5m do 2.75m. W środku ściana przy schodach(ta od strony wejścia) jest krótsza, tak aby było widać trochę schodów oraz słup z drugiej strony schodów(bardzo ładnie to wygląda na wizualizacji, w projekcie niestety tego już nie było). W kuchnie przesynęliśmy okno które łączy się z jadalnią w stronę kuchni aby ładnie schodziło się w jednej linii z oknem w pokoju na górze. Wyrzuciliśmy HEBa w stropie na rzecz zwykłej belki (4xfi12+2xfi16 żebrowane), nad tym stoi ściana działowa grubości 20cm. Jeśli chodzi o elementy konstrukcyjne w chaber1 i chaber 2 to nie wiem czy są jakieś zmiany. Ja ogólnie jestem niezadowolony z pracowni mtm, która opracowała ten projekt bo przerysowywali mi go 3 razy i za każdym razem nie był to ten projekt, który prezentują na swojej stronie. Dopiero z pomocą projektanta doprowadziliśmy go do stanu, który nam najbardziej odpowiada (cały projekt mam teraz w kolorze czerwonymMieszkasz już? Masz zdjęcia? Jakie zmiany zrobiłeś? Może ty mi podpowiesz, bo muszę wyliczyć stal na strop, a mam garaż poszerzony o 80cm. Nie umiem wyczaić z projektu tego zbrojenia, które pręty mam przedłużyć o te 80cm (w sensie, nie ja przedłużyć osobiście, tylko "przedłużyć" do zamówienia). I czy wy też macie w stropie fi 8, fi 10 i fi 12? I dlaczego tylko my budujemy pierwszą wersję Chabra? Przecież i tak zmieniliśmy trochę wnętrze i okna. a może jest różnica jakaś w konstrukcji, o których nie wiem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz